Παρ. 5,1 Υἱέ,
ἐμῇ σοφίᾳ πρόσεχε, ἐμοῖς δὲ λόγοις
παράβαλλε σὸν οὗς,
Παρ. 5,1 Παιδί μου, δώσε προσοχήν εις τας ίδικάς μου
σοφάς συμβουλάς. Κλίνε και τέντωσε το αυτί σου εις τα λόγια μου,
Παρ. 5,2 ἵνα
φυλάξῃς ἔννοιαν ἀγαθήν· αἴσθησις δὲ
ἐμῶν χειλέων ἐντέλλεταί σοι.
Παρ. 5,2 δια να πάρης έτσι και διατηρήσης ορθήν και
ωφέλιμον γνώσιν. Η ορθή και ωφέλιμος αυτή γνώσις, που εξέρχεται από τα χείλη
μου, σου δίδει την εντολήν·
Παρ. 5,3 μὴ πρόσεχε
φαύλῃ γυναικί· μέλι γὰρ ἀποστάζει ἀπὸ
χειλέων γυναικὸς πόρνης, ἣ πρὸς καιρὸν λιπαίνει
σὸν φάρυγγα,
Παρ. 5,3 Μη δίδης προσοχήν εις φαύλην και ανήθικον
γυναίκα, διότι από τα δόλια χείλη της πόρνης γυναικός στάζει μέλι, το οποίον
προς στιγμήν μόνον γλυκαίνει τον φάρυγγά σου·
Παρ. 5,4 ὕστερον μέντοι
πικρότερον χολῆς εὑρήσεις καὶ ἠκονημένον μᾶλλον
μαχαίρας διστόμου.
Παρ. 5,4 έπειτα όμως θα εύρης αυτό πικρότερον από την
χολήν και ακονισμένον περισσότερον από δίκοπον μαχαίρι, ώστε να σφάζη τους
ασυνέτους.
Παρ. 5,5 τῆς γὰρ
ἀφροσύνης οἱ πόδες κατάγουσι τοὺς χρωμένους
αὐτῇ μετὰ θανάτου εἰς τὸν ᾅδην, τὰ
δὲ ἴχνη αὐτῆς οὐκ ἐρείδεται·
Παρ. 5,5 Διότι τα πόδια των αφρόνων εκείνων, οι οποίοι
συγχρωτίζονται με την γυναίκα αυτήν, τους οδηγούν στον θάνατον και στον άδην.
Τα βήματά των δεν είναι ασφαλή, αλλά διαρκώς γλυστρούν στον κατήφορον του
κακού.
Παρ. 5,6 ὁδοὺς
γὰρ ζωῆς οὐκ ἐπέρχεται, σφαλεραὶ δὲ
αἱ τροχιαὶ αὐτῆς καὶ οὐκ εὔγνωστοι.
Παρ. 5,6 Διότι η αφροσύνη δεν ακολουθεί και δεν οδηγεί
εις δρόμους ζωής και σωτηρίας. Τα δε μονοπάτια της είναι εις εσφαλμένας
κατευθύνσεις, δυσδιάκριτα δε από εκείνους, που τα ακολουθούν.
Παρ. 5,7 νῦν οὖν,
υἱέ, ἄκουέ μου καὶ μὴ ἀκύρους ποιήσῃς
ἐμοὺς λόγους.
Παρ. 5,7 Συ, λοιπόν, παιδί μου, άκουσε τώρα τας
σύμβουλάς μου· μη θεωρήσης και μη καταφρονήσης ως αναξίους προσοχής και
σημασίας τους λόγους μου.
Παρ. 5,8 μακρὰν ποίησον
ἀπ᾿ αὐτῆς σὴν ὁδόν, μὴ
ἐγγίσῃς πρὸς θύραις οἴκων αὐτῆς,
Παρ. 5,8 Απομάκρυνε από την πονηράν αυτήν γυναίκα την
πορείαν σου. Μη πλησίασης ποτέ εις τας θύρας του οίκου της,
Παρ. 5,9 ἵνα μὴ
πρόῃ ἄλλοις ζωήν σου καὶ σὸν βίον
ἀνελεήμοσιν·
Παρ. 5,9 δια να μη παραδώσης την ζωήν σου εις ξένους και
την περιουσίαν σου εις τα χέρια ασπλάγχνων.
Παρ. 5,10 ἵνα μὴ
πλησθῶσιν ἀλλότριοι σῆς ἰσχύος, οἱ δὲ
σοὶ πόνοι εἰς οἴκους ἀλλοτρίων ἔλθωσι
Παρ. 5,10 Δια να μη πλουτήσουν και χορτάσουν ξένοι από την
ιδικήν σου δύναμιν και να μη περιέλθουν οι καρποί των κόπων σου εις οίκον
ξένων ανθρώπων.
Παρ. 5,11 καὶ
μεταμεληθήσῃ ἐπ᾿ ἐσχάτων, ἡνίκα ἂν
κατατριβῶσι σάρκες σώματός σου,
Παρ. 5,11 Και δια να μη μεταμεληθής ανωφελώς στο τέλος της
ζωής σου, όταν πλέον θα έχουν κατατριβή και φθαρή αι σάρκες του σώματός σου
από την παραστρατημένην ζωήν.
Παρ. 5,12 καὶ
ἐρεῖς· πῶς ἐμίσησα παιδείαν, καὶ
ἐλέγχους ἐξέκλινεν ἡ καρδία μου;
Παρ. 5,12 Και θα ευρεθής τότε εις την ανάγκην να είπης·
“πως εμίσησα την παιδαγωγίαν του Κυρίου και η καρδία μου παρεξέκλινεν από
τους δικαίους και σωτηρίους ελέγχους;
Παρ. 5,13 οὐκ
ἤκουον φωνὴν παιδεύοντός με καὶ διδάσκοντός με,
οὐδὲ παρέβαλλον τὸ οὖς μου·
Παρ. 5,13 Δεν ήκουα και δεν υπήκουα εις την φωνήν του
παιδαγωγού μου και του διδασκάλου μου. Δεν έκλινα και δεν επλησίαζα το αυτί
μου εις τας συμβουλάς του.
Παρ. 5,14 παρ᾿
ὀλίγον ἐγενόμην ἐν παντὶ κακῷ ἐν
μέσῳ ἐκκλησίας καὶ συναγωγῆς.
Παρ. 5,14 Ολίγον έλλειψε να φθάσω εις την πληρότητα όλων
των κακών, να εκτεθώ εις την αποδοκιμασίαν ενώπιον συναθροίσεως πολλού λαού,εν
μέσω συναγωγής ανθρώπων”!
Παρ. 5,15 πῖνε
ὕδατα ἀπὸ σῶν ἀγγείων καὶ ἀπὸ
σῶν φρεάτων πηγῆς.
Παρ. 5,15 Παιδί μου, πίνε νερό από τα ιδικά σου δοχεία και
από το νερό, που βγαίνει από το ιδικόν σου φρέαρ. Ζήσε την ζωήν σου με
σωφροσύνην με την νόμιμον σύζυγόν σου.
Παρ. 5,16 μὴ
ὑπερεκχείσθω σοι ὕδατα ἐκ τῆς σῆς πηγῆς,
εἰς δὲ σὰς πλατείας διαπορευέσθω τὰ σὰ
ὕδατα·
Παρ. 5,16 Ας μη υπερεκχειλίζουν και χύνωνται τα νερά της
ιδικής σου πηγής εις ξένας περιοχάς, αλλά εις τας ιδικάς σου πλατείας ας περνούν
και ας ποτίζουν τα νερά σου. Μη τρέχης εις ξένας γυναίκας, αλλά απόλαυσε την
χαράν της ζωής σου στο σπίτι σου με την νόμιμον σύζυγόν σου.
Παρ. 5,17 ἔστω σοι
μόνῳ ὑπάρχοντα, καὶ μηδεὶς ἀλλότριος μετασχέτω
σοι·
Παρ. 5,17 Τα υπάρχοντά σου ας ανήκουν εις σε και μόνον,
κανένας δε άλλος ας μη γίνεται μέτοχος των αγαθών της οικογενειακής σου ζωής.
Πρόσεχε να μη σε εκμεταλλεύωνται φαύλαι γυναίκες και πονηροί άνθρωποι.
Παρ. 5,18 ἡ πηγή σου
τοῦ ὕδατος ἔστω σοι ἰδία, καὶ συνευφραίνου
μετὰ γυναικὸς τῆς ἐκ νεότητός σου.
Παρ. 5,18 Η πηγή του νερού σου ας ανήκη εις σε και μόνον
και να ευφραίνεσαι με την γυναίκα, που επήρες ως σύζυγον εκ νεότητός σου.
Παρ. 5,19 ἔλαφος φιλίας
καὶ πῶλος σῶν χαρίτων ὁμιλείτω σοι· ἡ
δὲ ἰδία ἡγείσθω σου καὶ συνέστω σοι ἐν
παντὶ καιρῷ, ἐν γὰρ τῇ ταύτης φιλίᾳ
συμπεριφερόμενος πολλοστὸς ἔσῃ.
Παρ. 5,19 Ως προς αξιαγάπητον έλαφον και χαριτωμένον
πουλαράκι ας είναι η αγάπη σου και η αναστροφή σου προς αυτήν. Αυτήν και
μόνην να θεωρής ανωτέραν από οιανδήποτε άλλην και ας είναι μαζή σου εις όλας
τας περιστάσστου βίου σου, διότι ζων με τον σύνδεσμον της αγάπης σου προς
αυτήν, θα γίνης μέγας και ευτυχής.
Παρ. 5,20 μὴ πολὺς
ἴσθι πρὸς ἀλλοτρίαν, μηδὲ συνέχου ἀγκάλαις
τῆς μὴ ἰδίας·
Παρ. 5,20 Μη συναναστρέφεσαι και μη υποδουλώνεσαι εις άλλην
γυναίκα, μη καταδεχθής να σε σφίγγουν αι αγκάλαι γυναικός, που δεν σου
ανήκει.
Παρ. 5,21 ἐνώπιον γάρ
εἰσι τῶν τοῦ Θεοῦ ὀφθαλμῶν
ὁδοὶ ἀνδρός, εἰς δὲ πάσας τὰς
τροχιὰς αὐτοῦ σκοπεύει.
Παρ. 5,21 Διότι όλαι αι πράξεις και οι δρόμοι της ζωής του
κάθε ανδρός ευρίσκονται ολοφάνεροι ενώπιον των οφθαλμών του Θεού. Ο Θεός
παρατηρεί με ακρίβειαν όλας τας ενεργείας του κάθε ανθρώπου.
Παρ. 5,22 παρανομίαι ἄνδρα
ἀγρεύουσι, σειραῖς δὲ τῶν ἑαυτοῦ
ἁμαρτιῶν ἕκαστος σφίγγεται·
Παρ. 5,22 Αι παρανομίαι παγιδεύουν και συλλαμβάνουν, σαν
μέσα σε δίκτυον, τον κακόν άνδρα. Καθε δε πονηρός άνθρωπος περισφίγγεται
συνεχώς από τας επαναλαμβανομένας αμαρτίας του, αι οποίαι καταντούν δι' αυτόν
τυραννικόν πάθος.
Παρ. 5,23 οὗτος
τελευτᾷ μετὰ ἀπαιδεύτων, ἐκ δὲ πλήθους
τῆς ἑαυτοῦ βιότητος ἐξεῤῥίφη καὶ
ἀπώλετο δι᾿ ἀφροσύνην.
Παρ. 5,23 Ο ανήθικος θα αποθάνη και θα συγκαταταχθή με τους
ακαλλιεργήτους ψυχικώς ανθρώπους. Εξ αιτίας δε του πλήθους των σφαλμάτων της
εξάλλου ζωής του ερρίφθη έξω από την μακαρίαν ζωήν και εχάθηκε δια την
αφροσύνην του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου